Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Nabór na świadczenie usług Asystenta Rodziny

Utworzono dnia 02.02.2024

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Komarowie-Osadzie
ogłasza nabór na świadczenie usług
Asystenta Rodziny

 

1. Nazwa i adres jednostki: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Komarowie-Osadzie ul. Rynek 15, 22-435 Komarów-Osada

2. Określenie stanowiska: Asystent rodziny

3. Rodzaj zatrudnienia: Praca  asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach umowy - zlecenia (nie więcej niż 80 godzin miesięcznie).

4. Przewidywany okres zatrudnienia: luty 2024 r.– grudzień 2024 r.

5. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

1) posiada:

  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1426 z późn. zm.) i udokumentuje, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

  • wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2011 r. Nr 272 poz. 1608);

2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

5) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;

6) posiada obywatelstwo polskie;

7) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

8) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;

9) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku.

 

6. Wymagania dodatkowe:

a) znajomość regulacji prawnych z zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, ustawy o pomocy społecznej, kodeks rodzinny i opiekuńczy, KPA oraz innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną

b) wysoka kultura osobista
c) znajomość obsługi komputera i programów biurowych
d) umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres
e) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny
f) znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami
g) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność
h) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną
i) nieposzlakowana opinia
j) umiejętność pracy w grupie

k) prawo jazdy kat. B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych.

 

7. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,

  • opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

  • wspieranie aktywności społecznej rodzin;

  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

  • realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1923)

  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,

  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

  • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2021 r. poz. 1249 ze zm.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

8. Wymagane dokumenty:
1. CV; List motywacyjny – pisane własnoręcznie

List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)”.
2. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej,
3. Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4. Oświadczenie kandydata: o niekaralności, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, obywatelstwie,
5. Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona, potwierdzone własnoręcznym podpisem,
6. Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego -oświadczenie o jego wypełnianiu, w przypadku gdy nie ma osób zobowiązanych do alimentacji-oświadczenie, że nie został nałożony obowiązek alimentacyjny,
7. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
8. Oświadczenie kandydata, że stan zdrowia pozwala mu na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny.

Uwaga! W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów ww. dokumentów.

 

9. Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty (w zamkniętej kopercie) należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Komarowie-Osadzie lub pocztą na adres:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Komarowie-Osadzie ul. Rynek 15, 22-435 Komarów-Osada z dopiskiem na kopercie „Nabór - Asystent rodziny” w terminie do 15-02-2024 r. (liczy się data wpływu oferty do Ośrodka)

 

! Aplikacje niekompletne lub które wpłyną do Ośrodka po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.

 

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej GOPS po przeprowadzonym i zakończonym naborze.

 

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 84 615 31 22 od poniedziałku do piątku w godz.7:30 do 15:30

 

10. Informacje dodatkowe

1. Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny, ale również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania – zgodnie z harmonogramem usług ustalonym wspólnie z pracownikiem socjalnym w porozumieniu z rodziną,

2. Asystent rodziny będzie wykonywał usługę również poza godzinami pracy pracowników socjalnych,

3. Asystent rodziny, wykonując czynności w ramach swoich obowiązków, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych,

4. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w GOPS , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6%.

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Imieniny:

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 14

W poprzednim tygodniu: 62

W tym miesiącu: 225

W poprzednim miesiącu: 256

Wszystkich: 9636